Basecode richt zich op Continu Online Improvement. Dat wil zeggen dat wij ons richting op bedrijfsprocessen die online of in de cloud kunnen worden afgehandeld. Het meest eenvoudige voorbeeld: Een website is niets zonder bezoekers. Een website wordt geproduceerd en online opgeleverd. De ondernemer moet dan zelf aan de slag met een doorlopend proces van SEO, teksten, marketing, nieuwe plaatjes, social media etc.
Continu Online Improvement (COI) neemt dat "gedoe" deels uit handen. De ondernemer wordt periodiek gevraagd wat de doelstellingen en KPI's zijn. En daarmee gaan wij op de website aan de slag. Dat kan zijn via de website, maar dat kan ook zijn via de social media kanalen. Dat doen wij niet zomaar, we doen een voorstel voor een richting, werken die na aanvaarding uit, zorgen voor traffic op het medium, doen daar analyses op, en zorgen voor klanten.
Zo leveren wij development, marketing en data, met het doel het realiseren van jou doelstellingen. Uiteraard met jou als klant centraal
Continu Online Improvement richt zich op de wetenschap achter de website. Vertrekpunt is altijd een analyse van doelen en doelgroepen. Marketing zonder analyse leidt tot vraagstukken als "50% van mijn marketing budget is weggegooid geld, ik weet alleen niet welke 50%". Analyse is noodzakelijk om doelen te hebben en om te kunnen meten.
Optioneel kunnen we de analyse uitbreiden met een kunstmatige intelligentie uitvraag. Via AI kunnen we het beeld dat ontstaat uit de analyse met cijfers verankeren. We weten dan op welk medium de doelgroep, op welke dag en hoe laat koopgedrag vertoont. AI geeft indrukwekkende inzichten in hoeveel en waar te besteden aan marketing.
De uitvoerende stap van de marketing voeren wij uit via marketing iteraties. Daar worden bijvoorbeeld groeiversnellings technieken toegepast (Growth Hacking), of spelvormen (gamificatie) of viralisatie.
Het uitvoeren van de marketing iteratie (of marketing sprint) is een korte periode van ten uitvoer brengen van de in de vorige stappen bedacht iteratie. Tijdens het uitvoeren wordt er constant gemonitorred (via software) en wordt data verzameld. Deze stap heeft ten doel 1) data verzamelen om terug de analyse stap uit te voeren 2) Contacten te verzamelen in de funnels.
Bij COI zoeken we de optimaal werkende marketing mix voor jou bedrijf en passen die toe op het medium van keuze. Daarbij maakt het ons niet uit of je website in Wordpress, Joomla, Drupal of ander CMS is gemaakt. Wat voor ons belangrijk is, is dat we goed kunnen meten. Daarvoor is het handig als wij een CMS hebben die goed met de funnels en dataverrijking om kan gaan. Daarvoor kiezen wij bij voorkeur een SAAS oplossing van Fleximaal. Uiteraard kunnen meetinstrumenten ook voor Wordpress, Drupal, Joomla, Concrete5 etc worden ontwikkeld.
Bij iedere stap en in iedere iteratie verfijnen en verscherpen we de website, webshop of het social platform. Daarbij maken wij afbeeldingen, schrijven wij teksten, bedenken we sprints, gamificatie en viralisatie elementen, voeren die uit, meten en bewaren de data en zorgen wij voor meer klanten, beter online en eenvoudige administratie van de marketing opbrengsten.